neděle 27. července 2014

Ústí nad Labem - Usedom - Rujána - Ústí nad Labem - 1669 km

Tuhle cestu jsme plánovali delší dobu, ale nakonec jsme vyjeli s malým zpožděním, kvůli nedoručeným taškám na zadní nosič. Vyjeli jsme 4.7. kolem jedné hodiny z Ústí nad Labem po labské cyklostezce do Bad Schandau. V Bad Schandau jsme se od ní odpojili a začalo nepříjemné stoupání. Nakonec jsme ujeli asi 95 km a ustlali si na lesním parkovišti.

We were planning this trip for a long time. Unfortunately, due to the problems with delivery of our bags, we left with a slight delay. We start our journey 4th of June, first we took the elberadweg to Bad Schandau. There we start our own route and the unpleasant uphill began. At the end of the day we cover 95 km and we set our tent at the forest parking place.

Druhý den jsme pokračovali směrem na Spreewald a přespali v malém městečku Lübbenau ve čtyřhvězdičkovém kempu - čtyřhvězdičkoví byli hlavně komáři, kteří se na nás sesypali hned po příjezdu. Rychle jsme tedy postavili stan a šli se projít po městě, zrovna se tam konali nějaké slavnosti, ale nikde neměli jejich proslulé okurky. Ujeli jsme asi 125 km.

The next day we continued our journey at the Spreewald direction, where we settled at the four star camp. The only four star accessory that camp provided were ferocious mosquitoes. So we went to the city where some celebrations were taking place, but unfortunately there were no sign of the famous Spreewald cucumbers. 125 km were driven that day.

Třetí den jsme projeli skrz Spreewald po různých cyklostezkách. Na kolo je to tam opravdu skvělé, projíždíte kolem různých kanálů a ramen řeky Spree. Taky nás postihla první drobná závada, píchli jsme. Pokud pojedete do Spreewaldu rozhodně si musíte dát jejich rychlokvašky, my měli koprovo-slané, ale mají i česnekové, s medem atd... Dokonce skrz Spreewald vede okurková cyklostezka. Ujeli jsme 135 km a spali na poli u Strausbergu, kde nás v noci štěkotem vyděsila liška.

Third day we drove through the Spreewald. It is a small cycling paradise with a whole web of first class cycle routes. This day we had our first but luckily the only technical problem, the green fellow had a flat tire. The must when you visit Spreewald is a degustation of local cucumbers. We had salty-dill flavor but there are many more: honey, chili, garlic etc… Everything in Spreewald is turning around cucumbers. At the end of the day we drove 135 km and we set our tent at the near of Strausberg. Silent night was interrupted only by the barking of the lonely fox.

Okurky, okurky, okurky, si zahrály i ve filmu Good Bye,Lenin

Čtvrtý den nás hnala touha dostat se už na dohled Usedomu, a tak jsme jeli jako o život a ujeli 160 km. Jak se stmívalo naše tempo se zvyšovalo, zejména při průjezdu lesíků a v oblasti jezer s uschlými stromy. Působilo to strašidelně a všude skákaly srnky. Dojeli jsme do blízkosti Anklamu a bylo nám jasné, že další den už budeme na Usedomu.

Forth day we were driven by the desire to reach the Usedom Island. That’s why we pedal like hell and drove 160 km. As the night fall our tempo increased. Especially when we were driving through the dark forests, lonely lakes with withered trunks. Pretty fearful scenery was completed by unpredictable kamikaze dears. That day we reached Anklam city and we was sure that next day we will be at Usedom island.

Pátý den jsme kolem jedné hodiny dorazili do kempu v Ückeritzu. Zbytek dne a další dva dny jsme se jen slunili a lenošili na pláži. Bylo nádherné počasí - teplo, vítr, velké vlny. Potkali jsme i pár Čechů, jeli taky na kolech, jen po trase Odra-Nisa.

Fifth day, around one o’clock we reached to the camp place at Ückeritz. The rest of the day we were relaxing at the beach. The weather was really nice – warm, little windy, huge waves. We have even met few guys from Czech Republic who drove the Oder-Nysa route.

Most na Usedom

Na skok do Polska -projížďka po nejdelší evropské plážové promenádě

11.7. jsme se vydali na Rujánu. Jeli jsme přes Wolgast, Greifswald do Stralsundu, posledních dvacet kilometrů po kočičích hlavách. Myslela jsem, že se mi rozpadne kolo, naštěstí se uvolnila jen matka z blatníku. Ze Stralsundu už to byl jen kousek na Rujánu, kde jsme najeli na cyklostezku podél pobřeží a nocovali u Putbusu.

11.7 we went to a nearby Rügen Island. We were driven through Wolgast, Greiswald to Stralsund. The last twenty kilometers the road was pawed with huge rocks. We thought that our bikes would collapse. Fortunately the only thing that did not survive the rough road was a fender bolt. From Stralsund it was just few kilometers to Rügen, there we continued by the road near sea. We settled our tent near town Putbus.

Most z Usedomu do Wolgastu
Greifswald
Mosty na Rujánu

Na Rujáně jsme strávili tři dny. Počasí bylo proměnlivé, proto jsme původně chtěli jet domů dříve. 12. 7. jsme jeli z Putbusu do Sellinu, do Binzu a na Proru. Jelikož střídavě pršelo pokračovali jsme dál do Sassnitz, kde se konaly nějaké slavnosti - měli tam vše od tetování, přes kolotoče až po zahradní hadice. Stan jsme postavili těsně pod Königsstuhlem. Národní park Königsstuhl je v UNESCU a navazuje na Národní park Jasmund je z něj nádherný výhled na moře a hlavní atrakcí jsou křídové útesy.

We spent three days at the Rügen Island. The weather was changing whole the time that’s why we decided to return back home a little bit earlier. 12.7. we went from Putbus to Sellin, Binz, Prora. Because it was raining most of the time we went down to Sasnitz where some celebrations were taking place. We were stunned by the stuff we were able to find there, everything from garden hoes to tattoo stickers and contact lens. We settled our camp in the near of Könnigsstuhl. National park Königsstuhl is a part of a UNECSO national heritage and is also a part of a National park Jasmund with beautiful sand rocks and ocean views.

Máky, chrpy obilí - všude
Křídové útesy na Königsstuhlu
Plážové koše pro Baltské moře typické od roku 1882

Další den - 13.7. ráno pršelo, ale cestou se vyjasnilo. Dojeli jsme do Glowe a strávili část dne na pláži. Odpoledne jsme se vydali přes Bergen zpět. Původně jsme chtěli dojet až k mostu na Rujánu, abychom ráno hned odjeli z ostrova, ale trochu jsme zabloudili v Bergenu a k večeru jsem navíc spadla z kola. 14.7. ráno strašně pršelo, tak jsme rychle zabalili stan a vyrazili na cestu domů. Jeli jsme trochu jinou trasou - nejprve zase dolů na Greifswald, po pevnině podél Usedomu, tam jsme se napojili na cyklostezku Usedom-Berlin a po ní jeli prakticky až do Berlína. Každý den jsme ujeli kolem 120 km. Berlín jsme objeli po okružní cyklostezce z Bernau a pokračovali směr Drážďany. 18.7. jsme ujeli nejdelší cestu, asi 170 km. Spali jsme u Senftenbergu, odkud jsme se přes  Drážďany a po labské cyklostezce dostali domů.
Přikládáme originál mapy, která se cestou rozpadla a pomuchlala, ale přežila.

Tašky na kola: Basil - nejsou sice expediční, ale naprosto postačily Kola: renovace Alex, jak jinak :), dámské neurčité značky - od popelnice, pánské Olpran

Next day – 13.7. the whole morning was rainy but gradually it was getting better. We reached Glowe where we spent some time relaxing at the beach. In the afternoon we hit the road at Bergen direction. Unfortunately we got lost in Bergen and the same day Kate fell of the bike. 14.7. was the worst day, strong rain and wind tortured us till the afternoon. On our way back home we drove a slightly different route. First we went to Greifswald and then by the sea shores where on the other side we saw Usedom. Later we found the Usedom-Berlin cycle route. On our way back home we drove at least 120 km a day. We avoided driving directly through Berlin and rather took the route around it. 18.7. was one of the toughest days of all extreme heat was killing us slowly, even though we drove 170 km and returned safely back home.

Original map is attached to the photos. The trip left some scars on it but it still functions well.

Bags – Basil. The cheapest and most usual bags you can find on the market but they handled all tests perfectly. Bikes: Alex renovation. Green fellow – Olpran frame, Lady bike – unknown frame found in Germany.

1. Paráda! Takové prázdniny Vám upřímně závidim, muselo to být super!
    Opravdu se dá taolkvá vzdálenost ujet na těch starých kolech? Musíte mít hodně pohodlné sedačky :)

1. Dá, když jsme to na nich ujeli a bez závad - jedno píchnuté kolo a jedna ztracená matka z blatníku se při takové vzdálenosti nedá počítat jako závada. :D O pohodlné sedačce se dá spekulovat, já ji měla - velkou pružnou gumovou, ale v tom vedru, to není velká výhra. Jinak to bylo fakt super, bylo krásně a teplo, přijeli jsme úplně opálení - to je ostatně vidět na té fotce s mostem na Rujánu. :) K.

2. Tééda, vy jste fakt frajeři! Tam i zpět jste to zvládli za tak krátkou dobu, všechna čest, mně by asi upadl zadek nebo nohy, otázka je, co dřív :-D A strašně vám závidím to krásné počasí a možnost stanovat "na divoko", ve Francii jsou na to háklivý, tam chtěj mít všecko pěkně po kempech...:-( A když tak koukám na ty fotky, už mě to zas táhne k Baltu, hmmmm!
    zazvorek

1. No nevím jestli se smí spát takhle "na divoko" v Německu, ale jde to. Večer rychle postavíš, nalezeš a ráno rychle zabalíš a frčíš dál :). Oni chtějí mít taky všechny v kempech, zvlášť obytná auta, ale když si najdeš ne tak frekventované místo, tak tě vylekaj akorát lišky. Balt je nejlepší
      Káča

3. Hmm, to je divný, já vám sem píšu komentáře a ony se nezobrazujou! :-D
    zazvorek

1. Hele to nevim, co to zase je. Jako by nestačilo, že změnili to písmo - respektive odebrali českou interpunkci. Teď jsem po dlouhé době vlezla na blog a bylo tu, že ty komentáře musím schválit, takže teď už tu jsou. Trošku jsme to teď zanedbávali - dlouhá návštěva Běloruska, ale už pracujeme na nových kolech - poslední letní bude mentolové a začne podzimní kolekce s fialovým na úvod.

4. Hezký, nakole s brašnama už moc lidí nefrčí tak jse potěšili.

1. Díky. Cestou zpět jsme potkali manželský pár, který takhle cestuje - minulý rok jeli do Hamburku a zpět autem a na Usedomu partu chlapů a jeden pár z Ústí. Jak vznikají takové ty delší cyklostezky typu labské nebo Berlin-Usedom, tak to zase získává popularitu. V Německu je pak spousta agentur, se kterými se dá jet "na lehko" - vezou vám věci a zajišťují spaní (po celé cyklostezce byly letáky nabízející tuto službu).

5. Bezvadné fotky a super trasa, takové výlety na kole vám fakt závidím.